اداره امور قراردادها
این اداره از واحدهای امور حقوقی و قراردادها تشکیل شده است و به بررسی و تأیید قراردادهای پژوهشگاه از نظر حقوقی و قانونی میپردازد.
تهیه قراردادهای مورد نیاز برای تحقق اهداف و پروژههای كه به شكل زیر صورت می پذیرد.
1. برنامه ریزی برای برگزاری تشریفات مناقصه و تهیه اسناد و مدارك مناقصه، اخذ تضمینهای مورد نیاز طبق آیین نامه معاملات دولتی و قانون مناقصات،
2. تهیه، تنظیم و عقد قرارداد اعم از مشاوره، پیمانكاری و پژوهشی و نظارتی.... با افراد حقیقی و حقوقی.
3. بررسی کارشناسی درخصوص پرداخت تمام مراحل قراردادهای پژوهشی و انطباق با هزینههای مشاوره و اسناد مربوط به خرید اقلام مصرفی و تجهیزات مورد نیاز پروژهها با شرایط و ضوابط و اعتبارات قراردادهای منعقده.
4. پاسخگوئی، مشاوره و ارائه اطلاعات در زمینه قراردادها.
5. بررسی کارشناسی حقوقی كلیه قراردادها، پیگیری مطالبات و احقاق حقوق موسسه.
6. نظارت بر بررسی کارشناسی و حقوقی، تهیه و تنظیم کلیه قراردادهای فی مابین مرکز و اشخاص حقیقی غیر پرسنلی و حقوقی منطبق با قوانین و مقررات.
7. ارایه گزارشات و پیشنهادات لازم برای انجام بهینه امور مرتبط با شرح وظایف به صورت ادواری.
8. بررسی کارشناسی و حقوقی در زمینه تهیه و تنظیم کلیه تفاهم نامهها، الحاقیهها و اصلاحیههای مربوط به قراردادهای اشخاص حقیقی و حقوقی.
9. مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و ارائه پیشنهادات به منظور برقرار نمودن رویه یکسان.
10. رسیدگی به درخواستهای واصله درچارچوب قوانین و مقررات و مفاد قراردادهای مربوط و اعلام به طرفهای قرارداد.
11. اقدام در مورد بررسی کارشناسی براساس مفاد قراردادها جهت تسویه با اشخاص حقوقی و حقیقی که با مرکز قرارداد دارند و آزادسازی ضمانت نامهها، پیش پرداخت و حسن انجام کار و شرکت در مناقصه.
12. کنترل مالی و حقوقی بر خروجیهای مراحل مختلف یک قرارداد .
13. شرکت در جلسات بررسی مفاد قراردادها، استماع اظهارات و رد یا قبول آن درخصوص عقد قراردادها و تفاهم نامهها.
14. كنترل و هماهنگی در جمع آوری و بررسی و تنظیم اطلاعات جهت استفاده مراجع ذیصلاح.
15. نظارت بر روند پیشرفت وضعیت كلیه قراردادها.
16. مستند سازی كلیه قراردادها و تفاهم نامهها و الحاقیهها و تهیه گزارشهای مدیریتی درخصوص روند قراردادها.